9.02.2018

Pyszny makaron z kurczakiem i brokułami

Dzisiaj w końcu odpoczęłam, oczywiście dzienne domowe porządki zostały wykonane, ale najogólniej mówiąc odpoczęłam. Ten luz za niedługo się skończy, ale nie możemy się doczekać :)
Dzisiaj pomimo dużej ilości czasu, przygotowałam coś dla zabieganych. Na jego przygotowanie wystarczy nam 30 min, więc jeśli nie macie czasu na obiad to zapewne przepis Wam się przyda.
U mnie na gościł na talerzu makaron
z kurczakiem i brokułami w sosie śmietanowo koperkowym. Pyszne i dość sycące danie, dzięki któremu wilczy głód zostanie na dosyć długo opanowany. Więc klikajcie po więcej informacji, zapraszam!

 Składniki (na 2-3 osoby)

1 filet z kurczaka
1 mały brokuł
około 200 g makaronu (mogą być świderki, kokardki, u mnie cellentani)
biała część pora (tak by po pokrojeniu wyszła większa garść) - można zastąpić 1/2 cebuli
1 ząbek czosnku
6-7 łyżek śmietany (u mnie było pół na pół 18% i 30 %)
koperek
2 łyżki oleju
sól, pieprz,
słodka papryka w proszku
przyprawa do kurczaka (u mnie bez konserwantów) - opcjonalnie
ulubione zioła (u mnie kurdybanek, majeranek)

Nastawiamy wodę na makaron, jednocześnie w drugim garnku wodę na brokuła. Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu. Brokuła myjemy, oddzielamy różyczki. Ja duże różyczki brokuła dzielę albo na ćwiartki albo na połówki, żeby można było po prostu wygodniej jeść. Wrzucamy do gotującej się wody na 5-8 min.
Pora kroimy na pół, potem w paski i wrzucamy na rozgrzaną patelnię i smażymy na oleju do uzyskania złotego koloru. Filet z kurczaka kroimy na mniejsze części, dorzucamy do pora, dusimy na małym ogniu. Gdy widzimy, że mięso jest prawie gotowe, dorzucamy rozgnieciony przez praskę czosnek. Doprawiamy solą, pieprzem, przyprawą do kurczaka, papryką i ziołami. Mieszamy, chwilę jeszcze dusimy, po czym powoli dodajemy śmietanę ciągle mieszając. Nadal chwile dusimy na małym ogniu. Na samym końcu do sosu dorzucamy pokrojony drobno koperek.
Wykładamy na talerz w dowolnej kolejności. Opcjonalnie można posypać odrobinę żółtym tartym serem. 

Smacznego !



Etykiety: , , ,

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna